Najczęściej zgłaszane problemy oraz wskazówki jak je rozwiązać:



  1. Pomimo kilkukrotnego obejrzenia tego samego wykładu nie zapisuje się ocena 100%.

    Przy każdej nowej próbie odtworzenia filmu należy kliknąć "Rozpocznij nową próbę".




  2. "Włączam wykład, ale wyświetla się tylko puste białe pole."

    Kursy starszego typu nagrywane były w oparciu o technologię Flash, w związku z tym mogą nie wyświetlać się poprawnie w najnowszych wersjach przeglądarek. Z tym problemem można sobie poradzić wpisując w przeglądarkę Google Chrome adres chrome://settings/content/flash, następnie pojawi się strona z ustawieniami, gdzie należy włączyć Flasha i wyłączyć opcję "najpierw zapytaj"



  3. Pomimo zapisania się w e-dziekanacie nie mam dostępu do kursu na platformie e-learningowej.

    Kursy e-learningowe dostępne są od 1 października. Jeżeli dokonano zapisu przez system e-dziekanatowy, dostęp zostanie nadany w ciągu 1 dnia roboczego. Jeżeli zostało złożone podanie o dostęp do kursu w Dziekanacie WSF, zostanie ono rozpatrzone w terminie określonym w Regulaminie WSF.

  4. Po obejrzeniu całego wykładu nie zapisuje się ocena.

    Niektóre wykłady są starszego typu i nie obsługują opcji zapisywania oceny. Nie należy się tym niepokoić, ponieważ sama ocena procentowa nie jest wymagana do zaliczenia kursu. W razie potrzeby istnieje możliwość  sprawdzenia aktywności studenta za pomocą tzw. logów serwera i raportów kursu widocznych dla wykładowcy.

    Kursy starszego i nowszego typu rozróżnić można po wyglądzie samego odtwarzacza. Tak wyglądają wykłady starszego typu:


    Tak wyglądają wykłady nowszego typu:




  5. Dostępny jest tylko pierwszy wykład w kursie, a wszystkie pozostałe są niedostępne.

    Większość kursów na platformie e-learningowej WSF działa na zasadzie odblokowywania kolejnego wykładu po obejrzeniu poprzedniego. Pierwszy wykład w danym kursie jest zawsze dostępny, ale kolejne odblokowują się dopiero po uzyskaniu minimum 90% z poprzedzającego.



  6. Nie mam hasła dostępu do kursu językowego na platformie Kursy123.pl.

    Skrzynki mailowe mogą potraktować wiadomość z danymi dostępowymi do kursów 123 jako SPAM.
    Należy zatem sprawdzić, czy e-mail z danymi dostępowymi do platformy Kursy123.pl nie znalazł się w folderze SPAMu. Jeśli nie jesteś w stanie odnaleźć tej wiadomości, to skorzystaj z opcji przypominania hasła.

    Aby odzyskać dostęp do platformy Kursy123.pl należy na stronie głównej kliknąć najpierw "Zaloguj się", a potem "Zapomniałem hasła". Wówczas hasło zostanie wysłane ponownie na podany wcześniej adres e-mail.


  7. Jak długo dostępne są wykłady?

    Kursy semestralne dostępne są przez cały czas trwania danego semestru włączając w to również okres sesji poprawkowej. Kursy roczne dostępne są przez cały czas trwania bieżącego roku akademickiego.

  8. Chcę zapisać się na kurs wyrównawczy z gramatyki, albo przejrzeć próbne egzaminy z PNJA.

    Te kursy znajdziesz w sekcji Anglistyka -> Dodatkowe. Dostęp do nich nie jest nadawany automatycznie, ponieważ nie są to kursy obowiązkowe. Dostęp do nich jest otwarty: jeśli chcesz zapisać się do jednego z tych kursów, po prostu kliknij w niego nazwę. Nie trzeba składać w tym celu podania w Dziekanacie. Z kursu możesz się samodzielnie wypisać wg instrukcji poniżej.

  9. Chcę zapisać się na kurs "e-Grammar Component" lub "e-Coursebook Component".

    Chcąc zapisać się na jeden z tych kursów należy skontaktować się z Dziekanatem WSF.

  10. Na liście moich kursów mam stare kursy.

    Z niektórych kursów możesz wypisać się samodzielnie. Klikając na „Wypisz mnie z...” w menu administracja/administracja kursu.

    Jeżeli ta opcja jest niedostępna, uprawnienia do danego kursu regulowane są przez Dziekanat WSF. Skontaktuj się wówczas ze swoim opiekunem roku.

  11. Wykład zacina mi się na jednym ze slajdów. 

Najczęstszą przyczyną zacinania się wykładów jest krótkotrwałe zerwanie połączenia z internetem w trakcie oglądania wideoprezentacji. Przy kolejnej próbie odtworzenia wykładu przeglądarka internetowa nie pobiera całości wideo lecz odtwarza jedynie wcześniej pobrany fragment. Aby wymusić ponowne pobranie całości wykładu należy wyczyścić pliki tymczasowe przeglądarki. Filmiki instruktażowe znajdują sie poniżej.


 

 




  

  




 

 


 

Jeżeli nie udało Ci się znaleźć odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z administratorami Platformy e-learningowej WSF:

Bogumił Ucherek

kierownik Działu e-Learningu

 b.ucherek@wsf.edu.pl

71 395 84 69

Karol Raczyński

specjalista ds. e-learningu

 k.raczynski@wsf.edu.pl

71 395 84 68


Ostatnia modyfikacja: środa, 30 sierpień 2017, 15:46